Chlebek bananowy

2 październik 2018

Znacie to uczucie, kiedy już sam zapach kawy sprawia, że macie ochotę na słodkie ? Większość z nas jest nauczona, że do kawy je się coś słodkiego. Niestety nie jest to zbyt dobry nawyk, jednak zawsze możemy dokonać bardziej wartościowego dla Nas wyboru. Zamiast kupowania przetworzonych słodyczy, ciast, batonów proponuję chlebek bananowy. Nie tylko sprawdzi się jako zdrowy zamiennik klasycznych słodyczy, ale również sprawdzi się jako jeden z głównych posiłków (śniadanie, II śniadanie, posiłek „na wynos”).

W przepisie nie ma cukru ani też innych słodzideł, poza dojrzałymi bananami. Jeśli użyjecie tych mniej dojrzałych owoców chlebek będzie zdecydowanie mniej słodki, więc najlepsze będą już te lekko zczerniałe banany. Polecam chlebek z mąką orkiszową pełnoziarnistą, ale w wersji bezglutenowej robiłam też z mąką gryczaną. Wyszedł trochę bardziej suchy, ale również smaczny.

Dodatkowo zrobiłam polewę z masła orzechowego, namoczonych daktyli. Daktyle zalałam wrzątkiem, odczekałam parę minut aż owoce zmiękły dodałam łyżkę masła orzechowego i zblendowałam. Do połowy dodałam jeszcze gorzkie kakao.

Zrobienie tego chlebka nie wymaga zbyt dużo umiejętności cukierniczych, więc bez obaw, każdy sobie poradzi !

 

chlebek bananowy

Przepis na chlebek (w sumie 8 dużych kawałków):

Składniki: 

  • 4 banany (trzy do ciasta i jeden na górę)
  • 2 jajka
  • 150 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej (polecam najbardziej z tej mąki, ale można użyć też innej np. pszennej, gryczanej)
  • 50 g oleju kokosowego
  • łyżeczka cynamonu (można zastąpić kakao)
  • płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 50 g gorzkiej czekolady

Sposób przygotowania:

  1. Mąkę, jajka, 3 banany, olej, sodę, cynamon/ kakao blendujemy aby uzyskać gładką masę.
  2. Do masy dodajemy posiekaną czekoladę, wlewamy do dużej keksówki, jednego banana przekrajamy w pół i układamy do dekoracji na wierzchu.
  3. Piec ok. 50 min w 150*C
  4.  Kroić dopiero po całkowitym wystudzeniu.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA 1 z 8 porcji:

kCal 240
Białko [g] 6
Tłuszcz [g] 11
Węglowodany [g] 29

chlebek bananowy

chlebek bananowy

 

Przepisy

Gnocchi w sosie pomidorowym z parmezanem

Gnocchi w sosie pomidorowym z parmezanem

Pomarańczowy budyń jaglany-przepis| wegański

Pomarańczowy budyń jaglany-przepis| wegański

Dietetyczna szarlotka bez tłuszczu

Dietetyczna szarlotka bez tłuszczu

Najlepsza zupa krem z dyni i soczewicy- wegańska

Najlepsza zupa krem z dyni i soczewicy- wegańska

Chleb żytni 100% na zakwasie

Chleb żytni 100% na zakwasie

Blog

Jak obniżyć indeks glikemiczny posiłku?

Jak obniżyć indeks glikemiczny posiłku?

Jak poprawić regeneracje powysiłkową?

Jak poprawić regeneracje powysiłkową?

Bilansowanie diety wegańskiej

Bilansowanie diety wegańskiej

Zaburzenia miesiączkowania i zaburzenia fizjologiczne kobiet aktywnych fizycznie

Zaburzenia miesiączkowania i zaburzenia fizjologiczne kobiet aktywnych fizycznie

Rola węglowodanów na diecie redukcyjnej

Rola węglowodanów na diecie redukcyjnej

@ formaodkuchni