Jogurt wysokobiałkowy z wiśniami

1 kwiecień 2020

Jogurt z owocami to jedna z częstszych propozycji na śniadanie, drugie śniadanie lub podwieczorek w planach dietetycznych moich podopiecznych. Zdecydowaną zaletą jest to, że można przygotować więcej porcji na kilka posiłków. W zależności od upodobań polecam różne owoce zarówno świeże jak i mrożone 🙂 Można kombinować do woli.

Tym razem przygotowałam jogurt, który miał mieć stosunkowo małą wartość energetyczną, dużą zawartość białka, dużą smakowitość i dużą sytość. Czyli wszystko czego potrzeba na redukcji: dużo i dobre ale mało kcal 😀

jogurt wysokobiałkowy z wiśniaimi

Składniki:

  • 1 skyr waniliowy (piątnica)
  • 1 skyr naturalny
  • 2 łyżki płatków owsianych (ok. 25 g) -> można użyć też zwykłego musli
  • 1 łyżka nasion chia (można zastąpić siemieniem lnianym lub pominąć)
  • 2,5 łyżki konfitury z tego przepisu (lub po prostu mrożonych wiśni)

Sposób przygotowania:

  • Wymieszać oba skyry razem.
  • Wymieszać razem płatki i chia.
  • Do wysokiej szklanki / słoika / pojemnika dodawać kolejno warstwami jogurty – płatki z chia – wiśnie
  • Wstawić do lodówki najlepiej na kilka godzin lub całą noc.

Wartość odżywcza:

kCal400
Białko [g]37
Tłuszcz [g]4
Węglowodany [g]52

Przepisy

Dietetyczna szarlotka bez tłuszczu

@ formaodkuchni