Owsianka SNIKERS

2 listopad 2018

Już sama nazwa tej owsianki brzmi podejrzanie… Pewnie snikersorzercy stwierdzą, że nazwanie tej owsianki SNIKERSEM jest lekkim nadużyciem, ale starałam się jak mogłam, żeby zrobić owsiankę, która będzie przypominała smak tego kultowego baton, ale jednocześnie nie będzie zawierała go w swoim składzie. Jest słodka, orzechowa, ma „karmel” i czekoladę, no więc snikers jak nic 😀 Jest bardzo sycąca a to za sprawą sporej ilości masła orzechowego, jednak trzeba przyznać, że biorąc pod uwagę stosunek ilości owsianki do wartości energetycznej, myślę że nie jest to idealny posiłek na dietę redukcyjną.

owsianka snikers

Przepis na 2 porcje:

Składniki:

  • 100 g płatków owsianych
  • 40 g masła orzechowego 100%
  • 4 kostki gorzkiej czekolady
  • 50 g daktyli
  • odżywka białkowa (orzech, wanilia, snikers) – jakość i smak odżywki ma duży wpływ na smakowitość owsianki

Sposób przygotowania:

  1. Daktyle zalać wrzątkiem (ok. 150 ml), odstawić i zblendować aby powstał rzadki krem/sos (to jest ten „karmel” )
  2. Płatki owsiane ugotować na wodzie (ok. 400 ml – zależy jaką lubicie konsystencję).
  3. Kiedy płatki zmiękną odstawić aby lekko przestygły i dodać miarkę odżywki (waniliowa, orzechowa).
  4. Do owsianki wmieszać ok. 20 g masła orzechowego i łyżkę „karmelu daktylowego”i wylać porcję na talerz.
  5. Na talerzu udekorować owsiankę łyżką karmelu daktylowego, łyżeczką masła orzechowego i gorzką czekoladą.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA 1 z 2 porcji:

kCal 543
Białko [g] 26
Tłuszcz [g] 22
Węglowodany [g] 57

owsianka snikers

 

Przepisy

Gnocchi w sosie pomidorowym z parmezanem

Gnocchi w sosie pomidorowym z parmezanem

Pomarańczowy budyń jaglany-przepis| wegański

Pomarańczowy budyń jaglany-przepis| wegański

Dietetyczna szarlotka bez tłuszczu

Dietetyczna szarlotka bez tłuszczu

Najlepsza zupa krem z dyni i soczewicy- wegańska

Najlepsza zupa krem z dyni i soczewicy- wegańska

Chleb żytni 100% na zakwasie

Chleb żytni 100% na zakwasie

Blog

Zaburzenia miesiączkowania i zaburzenia fizjologiczne kobiet aktywnych fizycznie

Zaburzenia miesiączkowania i zaburzenia fizjologiczne kobiet aktywnych fizycznie

Przewlekłe zaparcia, SIBO metanowe, IMO

Przewlekłe zaparcia, SIBO metanowe, IMO

Dolegliwości jelitowe od czego zacząć? PODCAST odc. 8

Dolegliwości jelitowe od czego zacząć? PODCAST odc. 8

Odchudzanie zaczyna się w głowie PODCAST odc. 7

Odchudzanie zaczyna się w głowie PODCAST odc. 7

Podstawy odchudzania PODCAST odc. 6

Podstawy odchudzania PODCAST odc. 6

@ formaodkuchni